20 Nisan 2024 Cumartesi / 12 Sevval 1445

Heykel ve sinema aynı karede

Oyuncu Ayşe Özkök ve heykeltıraş Özgür Turhan’ın “Üç Film Üç Heykel-Tanışma, İlişki, Ayrılık” adlı projesi heykel sanatı ve sinemayı buluşturan sıradışı bir yapım olarak dikkat çekiyor.

MEHMET HAKAN KEKEÇ13 Kasım 2013 Çarşamba 07:00 - Güncelleme:
Heykel ve sinema aynı karede

Geçen haftasonu gerçekleşen ve uluslararası nitelikte pek çok sanatçıyı buluşturan Contemporary İstanbul, son günde ilginç bir gösteriye ev sahipliği yaptı. Bu gösteri, heykel ve sinemayı buluşturacak olan film projesinin de habercisiydi. Gösterinin kahramanı ise genç sanatçı-oyuncu Ayşe Özkök’tü. Tat Art’ın desteğiyle gerçekleşen performansta Özkök, kadın-erkek ilişkilerini bir heykelin gözünden yorumlayan teatral bir gösteri sundu. Bu performans aynı zamanda sinemada bir üçlemeye de kaynaklık edecek olan ‘Üç Film Üç Heykel - Tanışma, İlişki, Ayrılık’ projesi hakkında ipuçları da içeriyor. Bu ilginç projenin iki mimarı oyuncu-yönetmen Ayşe Özkök ve heykeltıraş Özgür Turhan... Turhan, teatral gösteride kullanılan heykelin digital versiyonlarını filmler için de tasarlandı. Projeyi orijinal kılan ise, daha önce filmlerde dekor olarak kullanılan heykellerin bizzat oyuncu olarak karşımıza çıkacak olması. Yönetmenliğini Turhan’ın yapacağı proje, uluslararası festivallerde de boy gösterecek. Filmler için sponsor arayışına giren Özkök ve Turhan, Paris’teki Dali Vakfı’nın da projeyi beğendiğini ve filmlerin tamamlanmış haliyle Vakfa sunulacağını dile getiriyorlar. Zurich Üniversitesi Tiyatro Bölümü’nde tiyatro dersleri almış olan Özkök, böylesi sıradışı bir projenin ortaya çıkışını ise ‘Bir oyuncu, sadece ‘oyuncu’ olarak kalmamalı, işin felsefesini öğrenmeli, arka tarafta ne olduğu ile ilgilenmeli. Bu düşünceler doğrultusunda farklı arayışlarım başladı. Projenin amacı da denenmemişi denemek. Üç film sırasıyla dil meselesi, cinsiyet ve ayrılık konularına odaklanıyor. Bu konular, oyuncu konumuna getirilen heykellerin gözünden farklı bir açıdan yorumlanıyor’ şeklinde özetliyor.